《入雄心菩薩行論》第九品 智慧品(十二)


བྱང་ཆུབ་སེམས་དཔའི་སྤྱོད་པ་ལ་འཇུག་པ།
《入雄心菩薩行論》
第九品 智慧品(十二)
དེ་བཞིན་སོར་མོའི་ཚོགས་ཡིན་ཕྱིར།། ལག་པའང་གང་ཞིག་ཡིན་པར་འགྱུར།།
等同指節會聚故 手自體復應為何
དེ་ཡང་ཚིགས་ཀྱི་ཚོགས་ཡིན་ཕྱིར།། ཚིགས་ཀྱང་རང་གི་ཆ་ཕྱེ་བས།།
此乃關節聚合故 關節此等猶可分
ཆ་ཡང་རྡུལ་དུ་ཕྱེ་བས་ཏེ།། རྡུལ་དེའང་ཕྱོགས་ཆའི་དབྱེ་བ་ཡིས།།
支分復剖析為塵 塵亦方位分析以
ཕྱོགས་དབྱེའང་ཆ་ཤས་དང་བྲལ་ཕྱིར།། མཁའ་བཞིན་དེས་ན་རྡུལ་ཡང་མེད།།
方分終究部分離 虛空般之微塵無
དེ་ལྟར་རྨི་ལམ་ལྟ་བུ་ཡི།། གཟུགས་ལ་དཔྱོད་ལྡན་སུ་ཞིག་ཆགས།།
如是猶如夢中境 身軀具慧者孰貪
གང་ཚེ་དེ་ལྟར་ལུས་མེད་པ།། དེ་ཚེ་སྐྱེས་གང་བུད་མེད་གང་།།
彼時若無有身際 男為何者女為誰
སྡུག་བསྔལ་དེ་ཉིད་དུ་ཡོད་ན།། ཅི་སྟེ་རབ་དགའ་ལ་མི་གནོད།།
苦於究竟如實有 何故極樂無損壞
བདེ་ན་མྱ་ངན་གདུང་སོགས་ལ།། ཞིམ་སོགས་ཅི་སྟེ་དགའ་མི་བྱེད།།
歡快之際難苦等 甘美云何不欣喜
སྟོབས་དང་ལྡན་པས་ཟིལ་མནན་ཕྱིར།། གལ་ཏེ་དེ་མྱོང་མ་ཡིན་ན།།
力量強勢壓伏故 倘或無有覺察受
གང་ཞིག་ཉམས་མྱོང་བདག་ཉིད་མིན།། དེ་ན་ཚོར་བ་ཇ་ལྟར་ཡིན།།
何者並非領受性 於此云何說是受
སྡུག་བསྔལ་ཕྲ་མོ་ཉིད་དུ་ཡོད།། འདི་ཡི་རགས་པ་བསལ་མིན་ནམ།།
極微苦性如若俱 粗苦豈非已遣除
དེ་ནི་དེ་ལས་གཞན་དགའ་ཙམ།། ཞེ་ན་ཕྲ་ཉིད་དེ་ཡང་དེའི།།
謂此即為另樂也 如斯細性此應是
གལ་ཏེ་འགལ་རྐྱེན་སྐྱེས་པས་ན།། སྡུག་བསྔལ་སྐྱེས་པ་མིན་ན་ནི།།
假使違緣產生時 苦痛因而無能生
ཚོར་བར་རྟོག་པ་མངོན་ཞེན་ཉིད།། ཡིན་ཞེས་བྱ་བར་གྲུབ་མིན་ནམ།།
唯受之上俱執著 如是其理豈非成
དེ་ཉིད་ཕྱིར་ན་འདི་ཡི་ནི།། གཉེན་པོ་རྣམ་དཔྱོད་འདི་བསྒོམ་སྟེ།།
是故悉為自性故 對治究竟此觀修
རྣམ་བརྟགས་ཞིང་ལས་བྱུང་བ་ཡི།། བསམ་གཏན་རྣལ་འབྱོར་པ་ཡི་ཟས།།
詳實洞察田能生 禪定瑜伽士之食
持明仁增塔欽新譯
持明仁增塔欽 https://chihming8.blogspot.com/

留言

這個網誌中的熱門文章

ཐར་འདོད་རྣམས་ཀྱི་དེད་དཔོན་ཆོས་ཀྱི་བཤེས།། 持明 仁增塔欽 2021.09.05

《入雄心菩薩行論》著論之原由(上)