《入雄心菩薩行論》第九品 智慧品(十一)


བྱང་ཆུབ་སེམས་དཔའི་སྤྱོད་པ་ལ་འཇུག་པ།
《入雄心菩薩行論》
第九品 智慧品(十一)
སེམས་ཅན་མེད་འབྲས་སུ་ཡི་ཡིན།། བདེན་ཏེ་འོན་ཀྱང་རྨོངས་ལས་འདོད།།
有情無有誰得果 承許然由痴所立
སྡུག་བསྔལ་ཉེ་བར་ཞི་དོན་དུ།། འབྲས་བུའི་རྨོངས་པ་བཟློག་མི་བྱ།།
苦速息淨皆為此 果知無明不回遮
སྡུག་བསྔལ་རྒྱུ་ཡི་ང་རྒྱལ་ནི།། བདག་ཏུ་རྨོངས་པས་འཕེལ་བར་འགྱུར།།
痛苦之因傲慢謂 有我愚痴漸轉增
དེ་ལས་ཀྱང་བཟློག་མེད་ཅེ་ན། བདག་མེད་བསྒོམ་པ་མཆོག་ཡིན་ནོ།།
無有回遮如是謂 修禪無我最極要
ལུས་ནི་རྐང་པ་བྱིན་པ་མིན།། བརླ་དང་རྐེད་པའང་ལུས་མ་ཡིན།།
身謂足與腳脛非 股骨腰部亦非身
ལྟོ་དང་རྒྱབ་ཀྱང་ལུས་མིན་ཏེ།། བྲང་དང་དཔུང་པའང་ལུས་མ་ཡིན།།
腹部背部亦非身 胸膛肩臂亦非身
རྩིབ་ལོགས་ལག་པའང་ལུས་མིན་ཏེ།། མཆན་ཁུང་ཕྲག་པའང་ལུས་མ་ཡིན།།
脅與臂膀亦非身 腋窩肩胛亦非身
ནང་ཁྲོལ་རྣམས་ཀྱང་དེ་མིན་ལ།། མགོ་དང་མགྲིན་པའང་ལུས་མིན་ན།།
內臟全般亦非也 頭顱頸項亦非身
འདི་ལ་ལུས་ནི་གང་ཞིག་ཡིན།། གལ་ཏེ་ལུས་འདི་ཐམས་ཅད་ལ།།
此處云何而有身 如若身軀於悉數
ཕྱོགས་རེ་ཡིས་ནི་གནས་གྱུར་ན།། ཆ་རྣམས་ཆ་ལ་གནས་གྱུར་མོད།།
諸支分中存住耶 支分此等自分住
དེ་རང་ཉིད་ནི་གང་ལ་གནས།། གལ་ཏེ་བདག་ཉིད་ཀུན་གྱི་ལུས།།
彼時自身何處在 倘或吾自咸全身
ལག་སོགས་རྣམས་ལ་གནས་ན་ནི།། ལག་སོགས་དེ་དག་ཇི་སྙེད་པ།།
手等支分而存在 如其手等一切數
དེ་སྙེད་ཀྱི་ནི་ལུས་སུ་འགྱུར།། ཕྱི་དང་ནང་ན་ལུས་མེད་ན།།
理應身有同等數 外內之處無有身
ཇི་ལྟར་ལག་སོགས་ལ་ལུས་ཡོད།། ལག་སོགས་རྣམས་ལས་གཞན་མེད་ན།།
云何手等而有身 手等以外無餘物
དེ་ནི་ཇི་ལྟར་ཡོད་པ་ཡིན།། དེས་ན་ལུས་མེད་ལ་སོགས་ལ།།
如是云何轉成有 故而身軀無有等
རྨོངས་པ་ཡིས་ནི་ལུས་བློར་འགྱུར།། དབྱིབས་སུ་བཀོད་པའི་ཁྱད་པར་གྱིས།།
痴引妄想而有身 形狀所成差異故
ཐོ་ཡོར་ལ་ནི་མི་བློ་བཞིན།། ཇི་སྲིད་རྐྱེན་ཚོགས་དེ་སྲིད་དུ།།
造作假物起人想 每每因緣和合時
ལུས་ནི་སྐྱེས་བུ་ལྟར་སྣང་བ།། དེ་བཞིན་ཇི་སྲིད་ལག་སོགས་ལ།།
身謂生者般顯現 等同隨時於手等
དེ་ཡོད་དེ་སྲིད་དེ་ལུས་སྣང་།།
此有時時如身現
持明仁增塔欽新譯
持明仁增塔欽 https://chihming8.blogspot.com/

留言

這個網誌中的熱門文章

ཐར་འདོད་རྣམས་ཀྱི་དེད་དཔོན་ཆོས་ཀྱི་བཤེས།། 持明 仁增塔欽 2021.09.05

《入雄心菩薩行論》著論之原由(上)