《入雄心菩薩行論》第六品 修忍辱(下)
བྱང་ཆུབ་སེམས་དཔའི་སྤྱོད་པ་ལ་འཇུག་པ།
《入雄心菩薩行論》
第六品 修忍辱(下)
དཔེར་ན་མི་འདོད་བཞིན་དུ་ཡང་། ནད་འདི་འབྱུང་བར་འགྱུར་བ་ལྟར་།
譬如不欲病亦是 遭遇病苦出現般
དེ་བཞིན་མི་འདོད་བཞིན་དུ་ཡང་། ནན་གྱིས་ཉོན་མོངས་འབྱུང་བར་འགྱུར།
等同雖然非所欲 亦由逼迫生煩惱
ཁྲོ་བར་བྱ་ཞིས་མ་བསམས་ཀྱང་། སྐྱེ་བོ་རྣམས་ནི་གྱི་ནར་ཁྲོ།
雖未思惟應生瞋 凡夫自然生瞋怒
བསྐྱེད་པར་བྱ་ཞེས་མ་བསམས་ཀྱང་། ཁྲོ་བ་དེ་བཞིན་སྐྱེ་བར་འགྱུར།
緣具未思令生瞋 瞋惱自然即生起
ཉེས་པ་ཇི་སྙེད་ཐམས་ཅད་དང་། སྡིག་པ་རྣམ་པ་སྣ་ཚོགས་པ།
所有一切眾缺漏 種種諸多之惡業
དེ་ཀུན་རྐྱེན་གྱི་སྟོབས་ལས་བྱུང་། རང་དབང་ཡོད་པ་མ་ཡིན་ནོ།
彼皆緣力所展現 全然無有自主力
རྐྱེན་རྣམས་ཚོགས་པ་དེ་དག་ཀྱང་། བསྐྱེད་པར་བྱ་ཞེས་སེམས་པ་མེད།
彼諸眾緣此等亦 當生起無此思惟
དེས་བསྐྱེད་དེ་ཡང་བདག་བསྐྱེད་ཅིས། སེམས་པ་ཡོད་པ་མ་ཡིན་ནོ།
此所生我當生起 亦是無有此心識
གཙོ་བོ་ཞེས་བྱར་གང་འདོད་དང་། བདག་ཅེས་བརྟགས་པ་གང་ཡིན་པ།
所謂遍主何許及 安立常我為何者
དེ་ཉིད་བདག་ནི་འབྱུང་བྱ་ཞེས། ཆེད་དུ་བསམས་ཤིང་འབྱུང་བ་མེད།
此由謂我所出現 彼非特意作是想
མ་སྐྱེས་པར་ནི་དེ་མེད་ན། དེ་ཚེ་སྐྱེ་བར་འདོད་པ་གང་།
若不生則無此者 此時許生是何者
ཡུལ་ལ་རྟག་ཏུ་གཡེང་འགྱུར་བ། འགག་པར་འགྱུར་བའང་མ་ཡིན་ནོ།
於對境上恆散亂 彼亦當不得息滅
ཅི་སྟེ་བདག་དེ་རྟག་ན་ནི། མཁའ་བཞིན་བྱེད་པ་མེད་པར་མངོན།
倘若謂我為常見 如虛空般無作用
རྐྱེན་རྣམས་གཞན་དང་ཕྲད་ན་ཡང་། འགྱུར་བ་མེད་ལ་ཅི་བྱར་ཡོད།
遇及其他諸緣時 無有變化有何用
བྱེད་པའི་ཚེ་ཡང་སྔོན་བཞིན་ན། བྱེད་པས་དེ་ལ་ཅི་ཞིག་བྱས།
形成之時若如前 作此形成何者耶
དེ་ཡི་བྱེད་པ་འདི་ཡིན་ཞེས། འབྲེལ་པར་འགྱུར་བ་གང་ཞིག་ཡོད།
是故謂此所形成 此中何以相關聯
དེ་ལྟར་ཐམས་ཅད་གཞན་གྱི་དབང་། དེ་ཡི་དབང་གིས་དེ་དབང་མེད།
如是皆為他權下 由此因而無自主
དེ་ལྟར་ཤེས་ན་སྤྲུལ་ལྟ་བུའི་། དངོས་པོ་ཀུན་ལ་ཁྲོ་མི་འགྱུར།
如是知曉幻化般 一切物境無成立
གང་གིས་གང་ཞིག་བཟློག་བྱ་སྟེ། བཟློག་པའང་རིགས་པ་མིན་ཞེ་ན་།
乃由何者以回遮 回遮若非是睿智
དེ་ལ་བརྟེན་ནས་སྡུག་བསྔལ་རྣམས། རྒྱུན་ཆད་འགྱུར་འདོད་མི་རིགས་མེད།
依靠此等痛苦眾 是故乃非不如理
དེ་བས་དགྲ་འམ་མཛའ་ཡང་རུང་། མི་རིགས་བྱེད་པ་མཐོང་གྱུར་ན།
故仇敵或親人亦 見及非合理之事
འདི་འདྲའི་རྐྱེན་ལས་གྱུར་ཏོ་ཞེས། དེ་ལྟར་སོམས་ཏེ་བདེ་བར་མནོས།
此等皆由因緣生 如是思惟心安樂
持明仁增塔欽仁波切新譯
持明仁增塔欽 https://chihming8.blogspot.com/
《入雄心菩薩行論》
第六品 修忍辱(下)
དཔེར་ན་མི་འདོད་བཞིན་དུ་ཡང་། ནད་འདི་འབྱུང་བར་འགྱུར་བ་ལྟར་།
譬如不欲病亦是 遭遇病苦出現般
དེ་བཞིན་མི་འདོད་བཞིན་དུ་ཡང་། ནན་གྱིས་ཉོན་མོངས་འབྱུང་བར་འགྱུར།
等同雖然非所欲 亦由逼迫生煩惱
ཁྲོ་བར་བྱ་ཞིས་མ་བསམས་ཀྱང་། སྐྱེ་བོ་རྣམས་ནི་གྱི་ནར་ཁྲོ།
雖未思惟應生瞋 凡夫自然生瞋怒
བསྐྱེད་པར་བྱ་ཞེས་མ་བསམས་ཀྱང་། ཁྲོ་བ་དེ་བཞིན་སྐྱེ་བར་འགྱུར།
緣具未思令生瞋 瞋惱自然即生起
ཉེས་པ་ཇི་སྙེད་ཐམས་ཅད་དང་། སྡིག་པ་རྣམ་པ་སྣ་ཚོགས་པ།
所有一切眾缺漏 種種諸多之惡業
དེ་ཀུན་རྐྱེན་གྱི་སྟོབས་ལས་བྱུང་། རང་དབང་ཡོད་པ་མ་ཡིན་ནོ།
彼皆緣力所展現 全然無有自主力
རྐྱེན་རྣམས་ཚོགས་པ་དེ་དག་ཀྱང་། བསྐྱེད་པར་བྱ་ཞེས་སེམས་པ་མེད།
彼諸眾緣此等亦 當生起無此思惟
དེས་བསྐྱེད་དེ་ཡང་བདག་བསྐྱེད་ཅིས། སེམས་པ་ཡོད་པ་མ་ཡིན་ནོ།
此所生我當生起 亦是無有此心識
གཙོ་བོ་ཞེས་བྱར་གང་འདོད་དང་། བདག་ཅེས་བརྟགས་པ་གང་ཡིན་པ།
所謂遍主何許及 安立常我為何者
དེ་ཉིད་བདག་ནི་འབྱུང་བྱ་ཞེས། ཆེད་དུ་བསམས་ཤིང་འབྱུང་བ་མེད།
此由謂我所出現 彼非特意作是想
མ་སྐྱེས་པར་ནི་དེ་མེད་ན། དེ་ཚེ་སྐྱེ་བར་འདོད་པ་གང་།
若不生則無此者 此時許生是何者
ཡུལ་ལ་རྟག་ཏུ་གཡེང་འགྱུར་བ། འགག་པར་འགྱུར་བའང་མ་ཡིན་ནོ།
於對境上恆散亂 彼亦當不得息滅
ཅི་སྟེ་བདག་དེ་རྟག་ན་ནི། མཁའ་བཞིན་བྱེད་པ་མེད་པར་མངོན།
倘若謂我為常見 如虛空般無作用
རྐྱེན་རྣམས་གཞན་དང་ཕྲད་ན་ཡང་། འགྱུར་བ་མེད་ལ་ཅི་བྱར་ཡོད།
遇及其他諸緣時 無有變化有何用
བྱེད་པའི་ཚེ་ཡང་སྔོན་བཞིན་ན། བྱེད་པས་དེ་ལ་ཅི་ཞིག་བྱས།
形成之時若如前 作此形成何者耶
དེ་ཡི་བྱེད་པ་འདི་ཡིན་ཞེས། འབྲེལ་པར་འགྱུར་བ་གང་ཞིག་ཡོད།
是故謂此所形成 此中何以相關聯
དེ་ལྟར་ཐམས་ཅད་གཞན་གྱི་དབང་། དེ་ཡི་དབང་གིས་དེ་དབང་མེད།
如是皆為他權下 由此因而無自主
དེ་ལྟར་ཤེས་ན་སྤྲུལ་ལྟ་བུའི་། དངོས་པོ་ཀུན་ལ་ཁྲོ་མི་འགྱུར།
如是知曉幻化般 一切物境無成立
གང་གིས་གང་ཞིག་བཟློག་བྱ་སྟེ། བཟློག་པའང་རིགས་པ་མིན་ཞེ་ན་།
乃由何者以回遮 回遮若非是睿智
དེ་ལ་བརྟེན་ནས་སྡུག་བསྔལ་རྣམས། རྒྱུན་ཆད་འགྱུར་འདོད་མི་རིགས་མེད།
依靠此等痛苦眾 是故乃非不如理
དེ་བས་དགྲ་འམ་མཛའ་ཡང་རུང་། མི་རིགས་བྱེད་པ་མཐོང་གྱུར་ན།
故仇敵或親人亦 見及非合理之事
འདི་འདྲའི་རྐྱེན་ལས་གྱུར་ཏོ་ཞེས། དེ་ལྟར་སོམས་ཏེ་བདེ་བར་མནོས།
此等皆由因緣生 如是思惟心安樂
持明仁增塔欽仁波切新譯
持明仁增塔欽 https://chihming8.blogspot.com/
留言
張貼留言