《入雄心菩薩行論》第九品 智慧品(一)


བྱང་ཆུབ་སེམས་དཔའི་སྤྱོད་པ་ལ་འཇུག་པ།
《入雄心菩薩行論》
第九品 智慧品
ཡན་ལག་འདི་དག་ཐམས་ཅད་ནི།། ཐུབ་པས་ཤེས་རབ་དོན་དུ་གསུངས།།
此諸支分咸全謂 能仁悉為智慧宣
དེ་ཡི་ཕྱིར་ན་སྡུག་བསྔལ་དག།། ཞི་བར་འདོད་པས་ཤེས་རབ་བསྐྱེད།།
諸苦皆欲淨化則 是故須令智慧生
ཀུན་རྫོབ་དང་ནི་དོན་དམ་སྟེ།། འདི་ནི་བདེན་པ་གཉིས་སུ་འདོད།།
世俗諦及勝義諦 此乃稱許為二諦
དོན་དམ་བློ་ཡི་སྤྱོད་ཡུལ་མིན།། བློ་ནི་ཀུན་རྫོབ་ཡིན་པར་བརྗོད།།
勝義非心思範疇 心思即是世俗諦
དེ་ལ་འཇིག་རྟེན་རྣམ་པ་གཉིས་མཐོང།། རྣལ་འབྱོར་པ་དང་ཕལ་པའོ།།
滅依世間二種見 諦悟瑜伽與庸凡
དེ་ལ་འཇིག་རྟེན་ཕལ་པ་ནི།། རྣལ་འབྱོར་འཇིག་རྟེན་གྱིས་གནོད་ཅིང་།།
此種滅依庸凡者 諦悟瑜伽能破遮
རྣལ་འབྱོར་པ་ཡང་བློ་ཁྱད་ཀྱིས།། གོང་མ་གོང་མ་རྣམས་ཀྱིས་གནོད།།
瑜伽睿智差別因 上上遞增更超勝
གཉི་གས་ཀ་ཡང་ནི་འདོད་པའི་དཔེས།། འབྲས་བུའི་དོན་དུ་མ་དཔྱད་ཕྱིར།།
二部皆同許比喻 為成果故未研察
འཇིག་རྟེན་པ་ཡིས་དངོས་མཐོང་ཞིང།། ཡང་དག་ཉིད་དུའང་རྟོག་བྱེད་ཀྱི།།
滅依世人見世物 真實之理所認定
སྒྱུ་མ་ལྟ་བུར་མིན་པས་འདིར།། རྣལ་འབྱོར་པ་དང་འཇིག་རྟེན་རྩོད།།
而非如幻般了知 瑜伽士與世人諍
གཟུགས་སོགས་མངོན་སུམ་ཉིད་ཀྱང་ནི།། གྲགས་པས་ཡིན་གྱི་ཚད་མས་མིན།།
色等真實示現亦 共取名稱非量矣
དེ་ནི་མི་གཙང་ལ་སོགས་ལ།། གཙང་སོགས་གྲགས་པ་བཞིན་དུ་རྫུན།།
此乃不淨無常等 淨等稱響般不真
འཇིག་རྟེན་གཞུག་པའི་དོན་དུ་ནི།། མགོན་པོས་དངོས་བསྟན་དེ་ཉིད་དུ།།
為導滅依人入門 怙主實演勝義言
དེ་དག་སྐད་ཅིག་མ་ཉིད་མིན།། ཀུན་རྫོབ་ཏུ་ཡང་འགལ་ཞེ་ན།།
此些並非剎那間 世俗亦成相違矣
རྣལ་འབྱོར་ཀུན་རྫོབ་ཉེས་མེད་དེ།། འཇིག་རྟེན་ལ་ལྟོས་དེ་ཉིད་མཐོང།།
瑜伽認世俗無謬 滅依者謂見真實
གཞན་དུ་བུད་མེད་མི་གཙང་བར།། ངེས་རྟོགས་འཇིག་རྟེན་གྱིས་གནོད་འགྱུར།།
此外女性乃不淨 確悟滅依者能駁
སྒྱུ་འདྲ་རྒྱལ་ལས་བསོད་ནམས་ནི།། ཇི་ལྟར་དངོས་ཡོད་ལ་ཇི་བཞིན།།
幻化如來積福謂 如是供真實佛般
གལ་ཏེ་སེམས་ཅན་སྒྱུ་འདྲ་ན།། ཤི་ནས་ཇི་ལྟར་སྐྱེ་ཞེ་ན།།
如若眾生空幻耶 死已何以再生焉
ཇི་སྲིད་རྐྱེན་རྣམས་ཚོགས་གྱུར་པ།། དེ་སྲིད་སྒྱུ་མའང་འབྱུང་བར་འགྱུར།།
隨時眾緣俱足際 彼時幻事亦能現
རྒྱུན་རིང་ཙམ་གྱིས་ཇི་ལྟར་ན།། སེམས་ཅན་བདེན་པར་ཡོད་པ་ཡིན།།
何以時間長期因 有情豈能諦實有
སྒྱུ་མའི་སྐྱེས་བུ་བསད་སོགས་ལ།། སེམས་མེད་ཕྱིར་ན་སྡིག་མེད་དེ།།
幻化生子殺害等 無心故而毋罪業
སྒྱུ་མའི་སེམས་དང་ལྡན་པ་ལ།། བསོད་ནམས་དང་ནི་སྡིག་པ་འབྱུང།།
幻化之心若俱足 積福罪業亦衍生
སྔགས་སོགས་རྣམས་ལ་ནུས་མེད་ཕྱིར།། སྒྱུ་མའི་སེམས་ནི་འབྱུང་བ་མེད།།
咒等並無造作力 幻化之心無法生
སྣ་ཚོགས་རྐྱེན་ལས་བྱུང་བ་ཡི།། སྒྱུ་མ་དེ་ཡང་སྣ་ཚོགས་ཉིད།།
種種因緣之原由 諸種幻化顯現生
རྐྱེན་གཅིག་གིས་ནི་ཀུན་ནུས་པ།། གང་ན་ཡང་ནི་ཡོད་མ་ཡིན།།
一緣引動悉全能 如許何處咸無有
གལ་ཏེ་དོན་དམ་མྱ་ངན་འདས།། འཁོར་བ་ཀུན་རྫོབ་དེ་ལྟ་ན།།
倘或義諦涅槃謂 輪迴世俗如是也
སངས་རྒྱས་ཀྱང་ནི་འཁོར་འགྱུར་བས།། བྱང་ཆུབ་སྤྱོད་པས་ཅི་ཞིག་བྱ།།
覺綻佛亦入輪轉 菩提行持云何用
རྐྱེན་རྣམས་རྒྱུན་ནི་མ་ཆད་ན།། སྒྱུ་མའང་ལྡོག་པར་མི་འགྱུར་གྱི།།
諸緣若未斷盡耶 幻化亦莫能終止
རྐྱེན་རྣམས་རྒྱུན་ནི་ཆད་པས་ན།། ཀུན་རྫོབ་ཏུ་ཡང་མི་འབྱུང་ངོ།།
諸緣如若斷盡耶 世俗諦亦未能現
གང་ཚེ་འཁྲུལ་པའང་ཡོད་མིན་ན།། སྒྱུ་མ་གང་གིས་དམིགས་པར་འགྱུར།།
如若幻境無成立 幻術任一云何觀
གང་ཚེ་ཁྱོད་ལ་སྒྱུ་མ་ཉིད།། མེད་ནའང་དེ་ཚེ་ཅི་ཞིག་དམིགས།།
倘或汝有幻術謂 若無當時觀何緣
གལཏེ་དེ་ཉིད་དུ་གཞན་ཡོད།། རྣམ་པ་དེ་ནི་སེམས་ཉིད་ཡིན།།
假使此外尚有物 如是境相即為心
གང་ཚེ་སེམས་ཉིད་སྒྱུ་མ་ན།། དེ་ཚེ་གང་ཞིག་གང་གིས་མཐོང་།།
其時心即幻術耶 當時幻境何法見
འཇིག་རྟེན་གྱི་ནི་མགོན་པོས་ཀྱང་།། སེམས་ཀྱིས་སེམས་མི་མཐོང་ཞེས་གསུངས།།
滅依世界怙主亦 心不見自心曾宣
རལ་གྲི་སོ་ནི་རང་ལ་རང་།། ཇི་ལྟར་མི་གཅོད་དེ་བཞིན་ཡིད།།
猶如利劍自對自 如是不能自割自
ཇི་ལྟར་མར་མེ་རང་གི་དངོས།། ཡང་དག་གསལ་བར་བྱེད་བཞིན་ན།།
復喻猶如燈自身 真實作成照亮般
མར་མེ་གསལ་བར་བྱ་མིན་ཏེ།། གང་ཕྱིར་མུན་གྱིས་བསྒྲིབས་པ་མེད།།
燈火無需以照明 然因黑暗無遮蔽
ཤེལ་བཞིན་སྔོན་པོ་སྔོ་ཉིད་ལ།། གཞན་ལ་ལྟོས་པ་ཡོད་མ་ཡིན།།
如璃藍色本藍謂 另它非相互依存
དེ་བཞིན་འགའ་ཞིག་གཞན་ལ་ནི།། ལྟོས་དང་ལྟོས་མེད་པ་ཡང་མཐོང་།།
等同些許對另謂 依或不依亦能見
སྔོ་ཉིད་མིན་ལ་སྔོན་པོར་དེ།། བདག་གིས་བདག་ཉིད་བྱས་པ་མེད།།
本藍非謂此藍色 己造己為藍非也
མར་མེ་གསལ་བར་བྱེད་དོ་ཞེས།། ཤེས་པས་ཤེས་ཏེ་རྗོད་བྱེད་ན།།
如謂油燈能照明 心識了知若謂說
བློ་ནི་གསལ་བ་ཉིད་ཡིན་ཞེས།། གང་གིས་ཤེས་ནས་དེ་སྐད་བརྗོད།།
心謂自燦若是說 何識了知而說耶
གང་ཚེ་འགས་ཀྱང་མཐོང་མིན་ན།། གསལ་བའམ་ནི་མི་གསལ་བ།།
倘若何者皆未睹 則明或不明此耶
མོ་གཤམ་བུ་མོའི་འགྱིང་བག་བཞིན།། དེ་ན་བརྗོད་ཀྱང་དོན་མེད་དོ།།
猶評石母女顏姿 如是道彼亦無義
གལ་ཏེ་རང་རིགཡོད་མིན་ན།། རྣམ་ཤེས་དྲནཔར་ཇི་ལྟར་འགྱུར།།
如若自證分無有 云何憶念此境相
གཞན་མྱོང་བ་ན་འབྲེལ་པ་ལས།། དྲན་འགྱུར་བྱི་བའི་དུག་བཞིན་ནོ།།
另境覺受毗連故 猶能回溯鼠毒般
རྒྱེན་གཞན་དག་དང་ལྔན་པ་ནི།། མཐོང་ཕྱིར་རང་ཉིད་རབ་གསལ་ན།།
此外因緣俱足謂 見他自心明燦現
གྲུབཔའི་མིག་སྨན་སྦྱོར་བ་ལས།། བུམ་མཐོང་མིག་སྨན་ཉིད་འགྱུར་མིན།།
眼塗煉修成藥引 能睹寶瓶藥不見
ཇི་ལྟར་མཐོང་ཐོས་ཤེསཔ་དག།། འདིར་ནི་དགག་པརབྱ་མིན་ཏེ།།
如斯見聞覺知咸 此非遮破辯駁矣
འདིར་ནི་སྡུག་བསྔལརྒྱུར་གྱུརཔ།། བདེན་པར་རྟོག་པ་བཟློག་བྱ་ཡིན།།
由彼而成苦根源 唯一遮破諦實執
སེམས་ལས་སྒྱུ་མ་གཞན་མིན་ཞིང་།། གཞན་མིན་པར་ཡང་མི་རྟག་ན།།
心外幻術非相異 另境亦非全無異
དངོས་ན་ཇི་ལྟར་དེ་གཞན་མིན།། གཞན་མིན་ཞེ་ན་དངོས་པོར་མེད།།
倘或實有何非異 借使非異應非實
ཇི་ལྟར་སྒྱུ་མ་བདེན་མིནཡང།། བལྟ་བྱ་དེ་བཞིན་ལྟ་བྱིདཡིད།།
如是幻境非實有 所見等同能見意
གལ་ཏེ་འཁོར་བ་དངོས་རྟན་ཅན།། དེ་ནི་གཞན་དུ་མཁའ་འདྲར་འགྱུར།།
倘若輪迴依實法 若非將成虛空般
དངོས་མེད་དངོས་ལ་བརྟེན་པས་ན།། བྱེད་དང་ལྡན་པར་ཇི་ལྟར་འགྱུར།།
非物實依有物實 云何得以而成事
ཁྱོད་ཀྱི་སེམས་ནི་གྲོགས་མེད་པ།། གཅིག་པུ་ཉིད་དུ་འགྱུར་བ་ཡིན།།
汝心全然無友伴 唯一成為獨性者
གང་ཚེ་སེམས་ནི་གཟུང་བྲལ་བ།། དེ་ཚེ་ཐམས་ཅད་དེ་བཞིན་གཤེགས།།
如若能境離所境 其時悉法界臻佛
དེ་ལྟ་ན་ཡང་སེམས་ཙམ་དུ།། བརྟགས་ལ་ཡོན་ཏན་ཅི་ཞིག་ཡོད།།
如是萬法唯識宗 取稱施設有何義
སྒྱུ་མ་ལྟ་བུར་ཤེས་ན་ཡང་།། ཇི་ལྟར་ཉོན་མོངས་ལྡོག་འགྱུར་ཏེ།།
如幻術般雖明知 云何煩惱能遮除
གང་ཚེ་སྒྱུ་མའི་བུད་མེད་ལ།། དེ་བྱེད་ཉིད་ཀྱང་ཆགས་སྐྱེ་འགྱུར།།
於此幻術所化女 締造幻師亦生貪
དེ་བྱེད་པ་ནི་ཤེས་བྱ་ལ།། ཉོན་མོངས་བག་ཆགས་མ་སྤངས་པ།།
此創幻者所對境 煩惱習氣未捨離
དེས་ན་དེ་མཐོང་བ་ན་དེ།། སྟོང་ཉིད་བག་ཆགས་ཉམ་ཆུང་ཉིད།།
是故此境見生受 空性習氣極微弱
སྟོང་ཉིད་བག་ཆགས་གོམས་པས་ནི།། དངོས་པོའི་བག་ཆགས་སྤོང་འགྱུར་ཞིང་།།
空性習氣嫻熟時 物實習性堪捨離
ཅི་ཡང་མེད་ཅིས་གོམས་པས་ནི།། དེ་ཡང་ཕྱི་ནས་སྤོང་བར་འགྱུར།།
無實所有若熟諳 此執日後亦捨除
གང་ཚེ་གང་ཞིག་མེད་དོ་ཞེས།། བརྟག་བྱ་དངོས་པོ་མི་དམིགས་པ།།
任何物實皆無有 所研物實非有觀
དེ་ཚེ་དངོས་མེད་རྟེན་བྲལ་བ།། བློ་ཡི་མདུན་ན་ཇི་ལྟར་གནས།།
此時無物依遠離 識前何以能住耶
གང་ཚེ་དངོས་དང་དངོས་མེད་དག།། བློ་ཡི་མདུན་ན་མི་གནས་པ།།
物實及無物實些 識前皆不成立耶
དེའི་ཚེ་རྣམ་པ་གཞན་མེད་པས།། དམིགས་པ་མེད་པ་རབ་ཏུ་ཞི།།
彼時餘相皆無有 無禪一切極寂淨
ཡིད་བཞིན་ནོར་བུ་དཔག་བསམ་ཤིང་།། ཇི་ལྟར་རེ་བ་ཡོངས་སྐོང་བ།།
事成摩尼如意樹 遍滿眾生希求願
དེ་བཞིན་གདུལ་བྱ་སྨོན་ལམ་གྱི།། དབང་གིས་རྒྱལ་བའི་སྐུར་སྣང་ངོ།།
等同度眾祈願以 如意懷王身顯現
དཔེར་ན་ནམ་མཁའ་ལྡིང་གི་ནི།། མཆོད་སྡོང་བསྒྲུབས་ནས་འདས་གྱུར་པ།།
喻如成就大鵬咒 修建鵬塔定加持
དེ་འདས་ཡུན་རིང་ལོན་ཡང་དེ།། དུག་ལ་སོགས་པ་ཞི་བྱེད་བཞིན།།
雖已辭世經久遠 仍能息滅諸毒害
བྱང་ཆུབ་སྤྱོད་པའི་རྗེས་མཐུན་པས།། རྒྱལ་བའི་མཆོད་སྡོང་སྒྲུབ་པ་ཡང།།
菩提行持同等願 永勝佛塔修滿成
བྱང་ཆུབ་སེམས་དཔའ་མྱ་ངན་ལས།། འདས་ཀྱང་དོན་རྣམས་ཐམས་ཅད་མཛད།།
淨入菩薩雖涅槃 仍能行持利眾事
持明仁增塔欽 https://chihming8.blogspot.com/

留言

這個網誌中的熱門文章

ཐར་འདོད་རྣམས་ཀྱི་དེད་དཔོན་ཆོས་ཀྱི་བཤེས།། 持明 仁增塔欽 2021.09.05

入菩薩行論 20220311 持明 仁增塔欽 藏傳