《入雄心菩薩行論》第九品 智慧品(二)


བྱང་ཆུབ་སེམས་དཔའི་སྤྱོད་པ་ལ་འཇུག་པ།
《入雄心菩薩行論》
第九品 智慧品
སེམས་མེད་པ་ལ་མཆོད་བྱས་པས།། ཇི་ལྟར་འབྲས་བུར་ལྡན་པར་འགྱུར།།
對於無心者供養 云何能得具足果
གང་ཕྱིར་བཞུགས་པའམ་མྱ་དན་འདས།། མཚུངས་པ་ཉིད་དུ་བཤད་ཕྱིར་རོ།།
故而今住或涅槃 等同功德經已宣
ཀུན་རྫོབ་བམ་ནི་དེ་ཉིད་དུའང།། རུང་སྟེ་དེས་འབྲས་ལུང་ལས་ཡིན།།
世俗諦或究竟供 佛言皆能生其福
དཔེར་ན་བདེན་པའི་སངས་རྒྱས་ལ།། ཇི་ལྟར་འབྲས་བུར་བཅས་པ་བཞིན།།
喻供真實覺綻佛 如是能獲等同果
བདེན་པ་མཐོང་བས་གྲོལ་འགྱུར་གྱི།། སྟོང་ཉིད་མཐོང་བས་ཅི་ཞིག་བྱ།།
諦義現見堪解脫 空性現見有何義
གང་ཕྱིར་ལུང་ལས་ལམ་འདི་ནི།། མེད་པར་བྱང་ཆུབ་མེད་པར་གསུངས།།
佛言故宣此道謂 若無淨入菩提無
གལ་ཏེ་ཐེག་ཆེན་མ་གྲུབ་ན།། ཁྱོད་ཀྱི་ལུང་ནི་ཇི་ལྟར་གྲུབ།།
倘或大乘未成立 汝之教言云何成
གང་ཕྱིར་གཉིས་ཀ་ལ་འདི་གྲུབ།། དང་པོ་ཁྱོད་ལ་འདི་མ་གྲུབ།།
二者皆共承許此 汝於初時亦未許
རྐྱེན་གང་གིས་ནི་དེར་ཡིད་ཆེས།། དེ་ནི་ཐེག་ཆེན་ལ་ཡང་མཚུངས།།
依何緣由此確信 大乘經典亦等同
གཞན་གཉིས་འདོད་པས་བདེན་ན་ནི།། རིག་བྱེད་སོགས་ཀྱང་བདེན་པར་འགྱུར།།
二許如若成事實 能知豈不亦成實
ཐེག་ཆེན་རྩོད་བཅས་ཕྱིར་ཞེ་ན།། ལུང་ལ་མུ་སྟེགས་པ་རྣམས་དང།།
大乘因現辯爭故 佛言曾有眾外道
ལུང་གཞན་ལ་ཡང་རང་གཞན་དག།། རྩོད་བཅས་ཡིན་ཕྱིར་བྱར་འགྱུར།།
餘部亦有自與他 若有辯爭咸應捨
བསྟན་རྩ་དགེ་སློང་ཉིད་ཡིན་ན།། དགེ་སློང་ཉིད་ཀྱང་དཀའ་བར་གནས།།
佛教根本為比丘 比丘亦是難安立
སེམས་ནི་དམིགས་དང་བཅས་རྣམས་ཀྱི།། མྱ་ངན་འདས་པའང་དཀའ་བར་གནས།།
心具執著所緣境 涅槃亦復難得證
ཉོན་མོངས་སྤངས་པས་གྲོལ་ན་དེའི།། དེ་མ་ཐག་ཏུ་དེར་འགྱུར་རོ།།
煩惱遠離即解脫 無間頃刻成如是
ཉོན་མོངས་མེད་ཀྱང་དེ་དག་ལ།། ལས་ཀྱི་ནུས་པ་མཐོང་བ་ཡིན།།
無有煩惱此些也 宿業力量猶能見
རེ་ཞིག་ཉིར་ལེན་སྲེད་པ་ནི།། མེད་ཅེས་ངེས་པ་ཉིད་ཅེ་ན།།
現下形成愛取外 無有肯確認定耶
སྲེད་དེ་ཉོན་མོངས་ཅན་མིན་ཡང་།། ཀུན་རྨོངས་བཞིན་དུ་ཅི་སྟེ་མེད།།
此愛非為煩惱痴 咸痴云何會無有
ཚོར་བའི་རྐྱེན་གྱིས་སྲེད་པ་ཡིན།། ཚོར་བ་དེ་དག་ལ་ཡང་ཡོེད།།
受因緣生愛即是 此些感受尚具有
དམིགས་པ་དང་ནི་བཅས་པའི་སེམས།། འགའ་ཞིག་ལ་ནི་གནས་པར་འགྱུར།།
察覺執觀並此心 些許之上猶依存
སྟོང་ཉིད་དང་ནི་བྲལ་བའི་སེམས།། འགགས་པ་སླར་ཡང་སྐྱེ་འགྱུར་དེ།།
空性境地遠離心 伏滅而後仍復生
འདུ་ཤེས་མེད་པའི་སྙོམས་འཇུག་བཞིན།། དེས་ན་སྟོང་ཉིད་བསྒོམ་པར་བྱ།།
猶無想定平禪般 故而空性應觀修
ངག་གང་མདོ་སྡེ་ལ་འཇུག་དེ།། གལ་ཏེ་སངས་རྒྱས་གསུངས་འདོད་ན།།
宣言經法編入已 如斯方許覺綻言
ཐེག་ཆེན་ཕལ་ཆེར་ཁྱེད་ཅག་གི།། མདོ་དང་མཚུངས་འདོད་མིན་ནས་ཅི།།
大乘近乎與汝之 經文等同非是耶
གལ་ཏེ་མ་གཏོགས་གཅིག་གིས་ནི།། ཐམས་ཅད་སྐྱོན་དང་བཅས་འགྱུར་ན།།
倘或不攝一經以 一切悉轉為過咎
མདོ་མཚུངས་གཅིག་གིས་ཐམས་ཅད་ནི།། རྒྱལ་བས་གསུངས་པ་ཅིས་མ་ཡིན།།
一經雷同咸全謂 永勝佛宣豈非耶
ངག་གང་འོད་སྲུངས་ཆེན་པོ་ལ།། སོགས་པས་གཏིང་དཔོགས་མ་གྱུར་པ།།
任一教言大迦葉 彼等無有深明悟
དེ་ནི་ཁྱོད་ཀྱིས་མ་རྟོགས་པས།། གཟུང་བྱ་མིན་པར་སུ་ཞིག་བྱེད།།
此乃由汝不通達 非應持握豈能言
རྨོངས་པས་སྡུག་བསྔལ་ཅན་དོན་དུ།། ཆགས་དང་འཇིགས་མཐའ་ལས་གྲོལ་བ།།
為淨痴因痛苦眾 貪婪恐懼二邊離
འཁོར་བར་གནས་པ་གྲུབ་འགྱུར་བ།། འདི་ནི་སྟོང་ཉིད་འབྲས་བུ་ཡིན།།
輪迴境內悅住成 此乃空性證悟果
དེ་ལྟར་སྟོང་པ་ཉིད་ཕྱོགས་ལ།། སུན་འབྱིན་པ་ནི་འཐད་མ་ཡིན།།
如是對於空性理 言說其過實不宜
དེས་ན་ཐེ་ཚོམ་མི་ཟ་བར།། སྟོང་པ་ཉིད་ནི་བསྒོམ་པར་བྱ་།།
是故莫應生懷疑 空性誠應當觀修
ཉོན་མོངས་ཤེས་བྱའི་སྒྲིབ་པ་ཡི།། མུན་པའི་གཉེན་པོ་སྟོང་པ་ཉིད།།
煩惱所知障礙之 闇蔽對治即空性
མྱུར་དུ་ཐམས་ཅད་མཁྱེན་འདོད་པས།། དེ་ནི་ཇི་ལྟར་སྒོམ་མི་བྱེད།།
速疾欲證遍智佛 此者云何不觀修
དངོས་གང་སྡུག་བསྔལ་སྐྱེད་བྱེད་པ།། དེ་ལས་སྐྲག་པ་སྐྱེ་འགྱུར་ན།།
某物實能緣苦生 於此卻不生怖畏
སྟོང་ཉིད་སྡུག་བསྔལ་ཞི་བྱེད་པ།། དེ་ལ་འཇིགས་པ་ཇི་ལྟར་སྐྱེ།།
空性實乃咸苦淨 於此云何生怖畏
གལ་ཏེ་བདག་འགའ་ཡོད་ན་ནི།། ཅི་ཡང་རུང་ལས་འཇིགས་འགྱུར་ན།།
如若我乃存些許 於任一物轉畏懼
བདག་ཉིད་འགའ་ཡང་ཡོད་མིན་པས།། འཇིགས་པར་འགྱུར་བ་སུ་ཞིག་ཡིན།།
實我稍許皆無有 於孰而能生畏懼
སོ་དང་སྐྲ་སེན་བདག་མ་ཡིན།། བདག་ནི་རུས་པ་ཁྲག་མ་ཡིན།།
齒髮指甲非是我 我謂骨骼血亦非
སྣབས་མིན་བད་དཀན་མ་ཡིན་ཏེ།། ཆུ་སེར་དང་ནི་རྣག་ཀྱང་མིན།།
非是鼻涕非涎沫 非是水膿非黃膿
བདག་ནི་ཞག་དང་རྡུལ་མིན་ཏེ།། གློ་མཆིན་དག་ཀྱང་བདག་མ་ཡིན།།
我非脂肪非汗水 肺肝此等亦非我
ནང་ཁྲོལ་གཞན་ཡང་བདག་མིན་ཏེ།། བདག་ནི་ཕྱི་ས་གཅིན་མ་ཡིན།།
內臟此等亦非我 我謂便溺亦非也
ཤ་དང་པགས་པ་བདག་མིན་ཏེ།། དྲོད་དང་རླུང་ཡང་བདག་མ་ཡིན།།
肉與皮膚亦非我 溫度與風亦非我
བུ་ག་བདག་མིན་རྣམ་ཀུན་དུ།། རྣམ་ཤེས་དྲུག་ཀྱང་བདག་མ་ཡིན།།
孔竅非我恆常際 六識亦復非我也
གལ་ཏེ་སྒྲ་ཡི་ཤེས་རྟག་ན།། ཐམས་ཅད་ཚེ་ན་སྒྲ་འཛིན་འགྱུར།།
聲識執著若恆常 一切時皆音持握
ཤེས་བྱ་མེད་ན་ཅི་ཞིག་རིག།། གང་གིས་ཤེས་པ་ཞེས་རྗོད་བྱེད།།
所知無有云何知 何理能謂識聞聲
གལ་ཏེ་ཤེས་མེད་ཤེས་ཡིན་ན།། ཤིང་ཡང་ཤེས་པར་ཐལ་བར་འགྱུར།།
倘或無境而能知 樹木亦應為能知
དེས་ན་ཤེས་བྱ་ཉེར་གནས་པ།། མེད་པར་ཤེས་པ་མེད་ཅེས་ངེས།།
故而所聲不近前 如是則無能知者
དེ་ཉིད་ཀྱིས་ནི་གཟུགས་ཤེས་ན།། དེ་ཚེ་ཐོས་པའང་ཅི་སྟེ་མིན།།
以此了知色相已 何故彼時不聞聲
གལ་ཏེ་སྒྲ་མི་ཉེ་ཕྱིར་ན།། དེས་ན་དེ་ཡི་ཤེས་པའང་མེད།།
若謂聲響未現前 於此當時識亦無
སྒྲ་འཛིན་རང་བཞིན་གང་ཡིན་པ།། དེ་གཟུགས་འཛིན་པར་ཇི་ལྟ་འགྱུར།།
持握聲響此者也 云何轉成持握色
གཅིག་ནི་ཕ་དང་བུ་ཉིད་དུ།། བརྟགས་ཡིན་ཡང་དག་ཉིད་མིན་ཏེ།།
一人為父復為子 施設云爾非正因
འདི་ལྟར་སྙིང་སྟོབས་རྡུལ་དང་ནི།། མུན་པ་བུ་མིན་ཕ་ཡང་མིན།།
如是雄樂塵苦謂 闇痴非子亦非父
དེ་ནི་སྒྲ་འཛིན་དང་ལྡན་པའི།། རང་བཞིན་དུ་ནི་མཐོང་མ་ཡིན།།
彼具持握聲響性 然卻本質無有見
གར་མཁན་ལྟ་བུར་ཚུལ་གཞན་གྱིས།། དེ་ཉིད་མཐོང་ན་དེ་རྟག་མིན།།
如俳優般異貌引 此者望見此非常
གལ་ཏེ་ཚུལ་གཞན་དེ་ཉིད་ན།། གཅིག་ཉིད་དེ་ནི་སྡོན་མེད་གཅིག།།
倘或異貌仍原樣 滅依未曾現此一
གལ་ཏེ་ཚུལ་གཞན་བདེན་མིན་ན།། དེ་ཡི་རང་གི་རང་བཞིན་སྨྲོས།།
假使異相非真實 彼自本質何貌云
ཤེས་ཉིད་ཅེ་ན་དེ་ལྟ་ན།། སྐྱེས་ཀུན་གཅིག་ཏུ་ཐལ་བར་འགྱུར།།
若謂心識如是說 悉數生者轉成一
སེམས་པ་སེམས་མེད་དེ་དག་ཀྱང།། གཅིག་འགྱུར་གང་ཕྱིར་ཡོད་ཉིད་མཚུངས།།
有心無心此等亦 成一有者亦雷同
གང་ཚེ་བྱེ་བྲག་ཕྱིན་ཅི་ལོག།། དེ་ཚེ་འདྲ་བའི་རྟེན་གང་ཡིན།།
此刻差別皆顛倒 彼時相同乃為何
སེམས་མེད་པ་ཡང་བདག་མིན་ཏེ།། སེམས་མེད་ཉིད་ཕྱིར་བུམ་སོགས་བཞིན།།
無有心識亦非我 無有心性瓶等般
འོན་ཏེ་སེམས་དང་ལྡན་པའི་ཕྱིར།། ཤེས་ན་མི་ཤེས་འཇིག་པར་ཐལ།།
然而心具故有之 明曉不知則壞滅
ཇི་སྟེ་བདག་ལ་འགྱུར་མེད་ན།། སེམས་པས་དེ་ལ་ཅི་ཞིག་བྱས།།
倘或無有變異我 心對於此行何事
དེ་ལྟར་ཤེས་མེད་བྱ་བྲལ་བ།། ནམ་མཁའ་བདག་ཏུ་བྱས་པར་འགྱུར།།
如是無心離作用 虛空理應成為我
གལ་ཏེ་བདག་ནི་ཡོད་མིན་ན།། ལས་འབྲས་འབྲེལ་པ་རིགས་མིན་ཏེ།།
如若我乃非實有 業果係屬非能也
ལས་བྱས་ནས་ནི་ཞིག་པས་ན།། སུ་ཡི་ལས་སུ་འགྱུར་ཞེ་ན།།
所造業謂滅盡故 誰造業由誰受果
བྱ་བ་འབྲས་བཞི་ཐ་དད་དང་།། དེ་བདག་བྱེད་པ་མེད་པར་ཡང་།།
作業受報乃根異 此我遠離諸作用
ཡུ་བུ་གཉི་ག་ལ་གྲུབ་པས།། འདིར་བརྩད་དོན་མེད་མ་ཡིན་ནམ།།
汝我二者共承許 於此諍論有何義
རྒྱུ་ལྡན་འབྲས་བུ་དང་བཅས་ཞེས།། མཐོང་བ་འདི་ནི་སྲིད་མ་ཡིན།།
因俱之際果齊顯 望見此等亦非能
རྒྱུད་གཅིག་ལ་ནི་བརྟེན་ནས་སུ།། བྱེད་པོ་སྤྱོད་པོ་ཞེས་བྱར་བསྟན།།
依一相續建立故 作者受果乃勝宣
持明仁增塔欽 https://chihming8.blogspot.com/

留言

這個網誌中的熱門文章

ཐར་འདོད་རྣམས་ཀྱི་དེད་དཔོན་ཆོས་ཀྱི་བཤེས།། 持明 仁增塔欽 2021.09.05

入菩薩行論 20220311 持明 仁增塔欽 藏傳