《入雄心菩薩行論》第八品 修禪定(三)


བྱང་ཆུབ་སེམས་དཔའི་སྤྱོད་པ་ལ་འཇུག་པ།
《入雄心菩薩行論》
第八品 修禪定
དེ་དོན་བསྒྲུབས་པས་ཤ་ཐང་དང་། དམྱལ་ལ་སོགས་པའི་གནོད་པར་འགྱུར།
為成此事勤辛勞 亦遭地獄諸苦害
བྱིས་པ་ནོར་སྤེལ་མི་ནུས་པས། དར་ལ་བབ་ན་འདི་ཅི་བདེ།
年少無法致財富 及長憑何能享受
ནོར་སོག་པ་ཡིས་ཚེ་གཏུགས་ན། རྒས་ནས་འདོད་པས་ཅི་ཞིག་བྱ།
積增財物耗壽命 老時得之有何用
འདོད་ལྡན་ངན་པ་ཁ་ཅིག་ནི། ཉེན་རངས་ལས་ཀྱིས་ཡོངས་དུབ་སྟེ།
諸多貪欲卑下者 業力驅使極辛勞
ཁྱིམ་དུ་འོངས་ནས་ཆད་པའི་ལུས། རོ་དང་འདྲ་བར་ཉལ་བར་བྱེད།
夜暮返家極疲累 身如死屍般睡臥
ཁ་ཅིག་བྱེས་བགྲོད་ཉོན་མོངས་དང་། རིང་དུ་སོང་བའི་སྡུག་བསྔལ་ཅན།
或由煩惱赴他鄉 長途跋涉艱辛苦
བུ་སྨད་འདོད་བཞིན་བུ་སྨད་རྣམས། ཁྱུད་ཁོར་ལོས་ཀྱང་མཐོང་མི་འགྱུར།
雖欲會面美嬌妻 終年難以相見面
བདག་ལ་ཕན་འདོད་རྣམ་རྨོངས་པས། གང་དོན་ཉིད་དུ་བཙོང་བ་ཡང་།
或為自利之愚痴 隨時販賣自身亦
དེ་མ་ཐོབ་པར་དོན་མེད་འདོད། གཞན་གྱི་ལས་ཀྱི་རླུང་གིས་བདས།
無有獲利亦無義 唯隨業力之風吹
ལ་ལ་རང་གི་ལུས་བཙོང་ཞིང་། དབང་མེད་གཞན་གྱིས་བཀོལ་གྱུར་ཏེ།
或有出賣己身軀 他人傭僕無自在
ཆུང་མ་དག་ཀྱང་བུ་བྱུང་ན། ཤིང་དྲུང་དགོན་པར་བབ་བབ་འབྱུང་།
妻子將臨產子時 樹下荒郊隨處生
འདོད་པས་བསླུས་པའི་གླེན་པ་དག འཚོ་འདོད་འཚོ་བར་བྱའོ་ཞེས།
貪婪欺誑愚痴者 為存活故需謀生
སྲོག་སྟོར་དོགས་བཞིན་གཡུལ་དུ་འཇུག ཁེ་ཕྱིར་བྲན་དུ་འགྲོ་བར་བྱེད།
不顧生命臨戰場 為求利甘為僕役
འདོད་ལྡན་ལ་ལ་ལུས་ཀྱང་བཅད། ཁ་ཅིག་གསལ་ཤིང་རྩེ་ལ་བཙུགས།
貪婪者或斷己肢 或以木尖戟貫刺
ཁ་ཅིག་མདུང་ཐུང་དག་གིས་བསྣུན། ཁ་ཅིག་བསྲེགས་པ་དག་ཀྱང་སྣང་།
或以矛刺傷己身 亦或投火焚其身
བསགས་དང་བསྲུང་དང་བརླག་པའི་གདུང་བ་ཡིས། ནོར་ནི་ཕུང་ཁྲོལ་མཐའ་ཡས་ཤེས་པར་བྱ།
積聚守財唯恐耗失苦 財為無邊煩禍苦之相
ནོར་ལ་ཆགས་པས་གཡེངས་པར་གྱུར་པ་རྣམས། སྲིད་པའི་སྡུག་བསྔལ་ལས་གྲོལ་སྐབས་མེད་དོ།
貪婪財富散亂之諸眾 解脫輪迴痛苦終無期
འདོད་ལྡན་རྣམས་ལ་དེ་ལ་སོགས། ཉེས་དམིགས་མང་ལ་མནོག་ཆུང་སྟེ།
貪欲諸眾此些等 缺害之多利益少
ཤིང་རྟ་འདྲེན་པའི་ཕྱུགས་དག་གིས། རྩྭ་ནི་ཁམ་འགའ་ཟོས་པ་བཞིན།
拖拉車等畜生道 一口一口嚙草邊
ཕྱུགས་ཀྱིས་བསྒྲུབས་ནའང་མི་དཀོན་པའི། མནོག་ཆུང་གང་ཡིན་དེ་དོན་དུ།
投生畜生不難得 為意義微渺瑣事
དལ་འབྱོར་ཕུན་སུམ་རྙེད་དཀའ་འདི། ལས་ཀྱིས་མནར་བ་རྣམས་ཀྱིས་བཅོམ།
暇滿難得圓滿身 諸多業力窘迫毀
འདོད་པ་ངེས་པར་འཇིག་འགྱུར་ཞིང་། དམྱལ་ལ་སོགས་པར་ལྟུང་བྱེད་པ།
貪欲終將毀壞滅 能令墮入地獄等
ཆེན་པོ་མིན་ཕྱིར་དུས་ཀུན་དུ། དུབ་པའི་ཚེགས་ཆུང་གང་ཡིན་པ།
非為成為大義利 長期陷於辛勞苦
དེ་ཡི་བྱེ་བའི་ཆ་ཙམ་གྱི། ཚེགས་ཀྱིས་སངས་རྒྱས་ཉིད་འགྲུབ་ན།
若僅以其俱胝分 勤勞能成佛果位
འདོད་ལྡན་བྱང་ཆུབ་སྤྱོད་པ་བས། སྡུག་བསྔལ་ཆེ་ལ་བྱང་ཆུབ་མེད།
貪婪者行菩提道 苦多菩提不可成
དམྱལ་སོགས་སྡུག་བསྔལ་བསམ་བྱས་ན། འདོད་པ་རྣམས་ལ་མཚོན་དང་ནི།
當思地獄等痛苦 貪婪欲求如刀劍
དུག་དང་མེ་དང་གཡང་ས་དང་། དགྲ་རྣམས་ཀྱིས་ཀྱང་དཔེར་མི་ཕོད།
毒藥猛火危崖及 仇敵等亦難比喻
དེ་ལྟར་འདོད་ལ་སྐྱོ་བྱས་ཏེ། དབེན་པ་ལ་ནི་དགའ་བ་བསྐྱེད།
對貪婪生出離心 於蘭若處生歡喜
རྩོད་དང་ཉོན་མོངས་ཀྱིས་སྟོང་པ། ཞི་བའི་ནགས་ཀྱི་ནང་དག་ཏུ།
無爭吵及離煩惱 住於寂靜蘭若處
སྐལ་སྡན་ཟླ་འོད་ཙནྡན་གྱིས་བསིལ་བའི། ཡངས་པའི་རྡོ་ལེབ་ཁང་བཟངས་ཉམས་དགའ་བར།
具福月光旃檀清涼之 寬坦石版圓滿喜悅屋
སྒྲ་མེད་ཞི་བའི་ནགས་རླུང་གཡོ་བ་ཡིས། གཞན་ལ་ཕན་དོན་སེམས་ཤིང་འཆག་པར་བྱེད།
無聲寂靜樹林風吹拂 惦思饒益有情住於此
ཁང་སྟོང་ཤིང་དྲུང་ཕུག་དག་ཏུ། གང་དུ་ཇི་སྲིད་འདོད་གནས་ཤིང་།
空屋樹下石窟等 此處暫歇隨心住
ཡོངས་འཛིན་བསྲུང་བའི་སྡུག་བསྔལ་སྤངས། ལྟོས་པ་མེད་པར་བག་ཡངས་སྤྱོད།
遠離執持守護苦 無依輕鬆隨意行
རང་དབང་སྤྱོད་ཅིང་ཆགས་མེད་ལ། གང་དང་ཡང་ནི་འབྲེལ་མེད་པ།
自在受用無貪婪 任何一物無繋屬
ཆོག་ཤེས་བདེ་སྤྱོད་གང་ཡིན་པ། དབང་པོས་ཀྱང་ནི་དེ་རྙེད་དཀའ།
知足受用喜安樂 百施天王亦難獲
དེ་ལ་སོགས་པའི་རྣམ་པ་ཡིས། དབེན་པའི་ཡོན་ཏན་བསམ་བྱས་ནས།
依於如是諸種等 思惟蘭若處功德
རྣམ་རྟོག་ཉེ་བར་ཞི་བ་དང་། བྱང་ཆུབ་སེམས་ནི་བསྒོམ་པར་བྱ།
思想逐漸為寂靜 應當禪修菩提心
བདག་དང་གཞན་དུ་མཉམ་པ་ནི། དང་པོ་ཉིད་དུ་འབད་དེ་བསྒོམ།
自己他人平等謂 首先應當勤禪修
བདེ་དང་སྡུག་བསྔལ་མཉམ་པས་ན། ཐམས་ཅད་བདག་བཞིན་བསྲུང་བར་བྱ།
所受樂苦相同故 他眾猶如己看待
ལག་པ་ལ་སོགས་དབྱེ་བ་རྣམ་མང་ཡང་། ཡོངས་སུ་བསྲུང་བྱའི་ལུས་སུ་གཅིག་པ་ལྟར།
如手足等各有其分別 悉全守護如一身體般
དེ་བཞིན་འགྲོ་བ་ཐ་དད་བདེ་སྡུག་དག ཐམས་ཅད་བདག་བཞིན་བདེ་བ་འདོད་མཉམ་གཅིག
等同各個眾生諸樂苦 悉如我般相同希求樂
གལ་ཏེ་བདག་གི་སྡུག་བསྔལ་གྱིས། གཞན་གྱི་ལུས་ལ་མི་གནོད་པ།
如是我之諸痛苦 不能破壞他人身
དེ་ལྟའང་དེ་བདག་སྡུག་བསྔལ་དེ། བདག་ཏུ་ཞེན་པས་མི་བཟོད་ཉིད།
如此痛苦極難忍 皆由我執之窘迫
དེ་བཞིན་གཞན་གྱི་སྡུག་བསྔལ་དག བདག་ལ་འབབ་པར་མི་འགྱུར་ཡང་།
等同他人之諸苦 雖不加於我身般
དེ་ལྟའང་དེ་བདག་སྡུག་བསྔལ་དེ། བདག་ཏུ་ཞེན་པས་བཟོད་པར་དཀའ།
彼亦能令我痛苦 有我執故極難忍
བདག་གིས་གཞན་གྱི་སྡུག་བསྔལ་བསལ། སྡུག་བསྔལ་ཡིན་ཕྱིར་བདག་སྡུག་བཞིན།
我應去除他人苦 是苦猶如自苦般
བདག་གིས་གཞན་ལ་ཕན་པར་བྱ། སེམས་ཅན་ཡིན་ཕྱིར་བདག་ལུས་བཞིན།
我應為他行饒益 因有情如自身般
གང་ཚེ་བདག་དང་གཞན་གཉི་ག་། བདེ་བ་འདོད་དུ་མཚུངས་པ་ལ།
若時自與他二者 希求快樂皆相同
བདག་དང་ཁྱད་པར་ཅི་ཡོད་ན། གང་ཕྱིར་བདག་གཅིག་བདེ་བར་བརྩོན།
我與他有何分別 何故唯自求快樂
གང་ཚེ་བདག་དང་གཞན་གཉི་ག་། སྡུག་བསྔལ་མི་འདོད་མཚུངས་པ་ལ།
彼時自與他二者 不欲痛苦亦皆同
བདག་དང་ཁྱད་པར་ཅི་ཡོད་ན། གང་ཕྱིར་གཞན་མིན་བདག་སྲུང་བྱེད།
我與他有何分別 何故唯守護自己
གལ་ཏེ་དེ་ལ་སྡུག་བསྔལ་བས། བདག་ལ་མི་གནོད་ཕྱིར་མི་བསྲུང་།
若云他身之受苦 不能損我故不護
མ་འོངས་པ་ཡི་སྡུག་བསྔལ་ཡང་། གནོད་མི་བྱེད་ན་དེ་ཅི་བསྲུང།
未來自身受苦亦 現今為何須守護
བདག་གིས་དེ་ནི་མྱོང་སྙམ་པའི། རྣམ་པར་རྟོག་དེ་ལོག་པ་སྟེ།
若思我當感受苦 此為妄思邪顛倒
འདི་ལྟར་ཤི་བའང་གཞན་ཉིད་ལ། སྐྱེ་བ་ཡང་ནི་གཞན་ཉིད་ཡིན།
死後其他餘身亦 後時即是他身故
གང་ཚེ་གང་གི་སྡུག་བསྔལ་གང་། དེ་ནི་དེ་ཉིད་ཀྱིས་བསྲུངས་ན།
彼時誰之痛苦亦 應由自身而守護
རྐང་པའི་སྡུག་བསྔལ་ལག་པས་མིན། ཅི་ཕྱིར་དེས་ནི་དེ་བསྲུང་བྱ།
足之苦非為手苦 為何於彼應守護
གལ་ཏེ་རིགས་པ་མིན་ཡང་འདིར། བདག་ཏུ་འཛིན་པས་འཇུག་ཅེ་ན།
若此非睿智真理 於此融入之所謂
བདག་གཞན་མི་རིགས་གང་ཡིན་ཏེ། ཅི་ནུས་པར་ནི་སྤང་བྱ་ཉིད།
自他分別亦非理 盡心盡力應遠離
རྒྱུད་དང་ཚོགས་ཞེས་བྱ་བ་ནི། ཕྲེང་བ་དམག་ལ་སོགས་བཞིན་བརྫུན།
相續聚合之此等 如念珠軍隊虛妄
སྡུག་བསྔལ་ཅན་གང་དེ་མེད་པ། དེས་འདི་སུ་ཞིག་སྤང་བར་འགྱུར།
本來原無痛苦者 誰能遠離此苦耶
སྡུག་བསྔལ་བདག་པོ་མེད་པར་ནི། ཐམས་ཅད་བྱེ་བྲག་མེད་པ་ཉིད།
痛苦無主宰即是 自他全然無分別
སྡུག་བསྔལ་ཡིན་ཕྱིར་དེ་བསལ་བྱ། ངེས་པས་དེར་ནི་ཅི་ཞིག་བྱ།
為痛苦故應去除 故確是何須分別
ཅི་ཕྱིར་ཀུན་གྱི་སྡུག་བསྔལ་ནི། བཟློག་པར་བྱ་ཞེས་བརྩད་དུ་མེད།
為何全然之痛苦 應回遮無須諍論
གལ་ཏེ་བཟློག་ནའང་ཐམས་ཅད་བཟློག དེ་མིན་བདག་ཀྱང་སེམས་ཅན་བཞིན།
若應迴遮應皆除 不除自亦有情般
སྙིང་རྗེ་སྡུག་བསྔལ་མང་གྱུར་པ། ཅི་ཕྱིར་ནན་གྱིས་སྐྱེད་ཅེ་ན།
或問慈悲生眾苦 為何精勤令發起
འགྲོ་བའི་སྡུག་བསྔལ་བསམ་བྱས་ན། ཇི་ལྟར་སྙིང་རྗེ་སྡུག་བསྔལ་མང་།
有情痛苦思惟起 如是痛苦為何增
གལ་ཏེ་སྡུག་བསྔལ་གཅིག་གིས་ནི། སྡུག་བསྔལ་མང་པོ་མེད་འགྱུར་ན།
若能以一輕微苦 得以淨化眾多苦
བརྩེ་དང་ལྡན་པས་སྡུག་བསྔལ་དེ། རང་དང་གཞན་ལ་བསྐྱེད་བྱ་ཉིད།
則大悲者諸痛苦 為利自他令產生
དེས་ན་མེ་ཏོག་ཟླ་མཛེས་ཀྱིས། རྒྱལ་པོའི་གནོད་པ་ཤེས་ཀྱང་ནི།
是故花月嚴菩薩 雖知國王有害意
བདག་གི་སྡུག་བསྔལ་མ་བསལ་ཏེ། མང་པོའི་སྔུག་བསྔལ་ཟད་འགྱུར་ཕྱིར།
不求避除自身苦 為淨化眾生痛苦
དེ་ལྟར་རྒྱུད་ནི་གོམས་གྱུར་པ། གཞན་གྱི་སྡུག་བསྔལ་ཞི་དགའ་བས།
如是熟稔修相續 樂求淨化他眾苦
པདྨའི་མཚོ་རུ་ངང་པ་ལྟར། མནར་མེད་པ་ཡང་འཇུག་པར་འགྱུར།
蓮花湖中天鵝般 無間地獄亦樂入
སེམས་ཅན་རྣམ་པར་གྲོལ་བ་ན། དགའ་བའི་རྒྱ་མཚོ་གང་ཡིན་པ།
若是有情皆解脫 歡樂悉皆如海般
དེ་ཉིད་ཀྱིས་ནི་ཆོག་མིན་ནམ། ཐར་པ་འདོད་པས་ཅི་ཞིག་བྱ།
於此若是不滿足 唯欲解脫云何為
དེ་ལྟས་གཞན་གྱི་དོན་བྱས་ཀྱང་། རློམ་སེམས་དང་ནི་ངོ་མཚར་མེད།
如是行持利他事 亦是無饜足之心
གཅིག་ཏུ་གཞན་དོན་ལ་དགའ་བས། རྣམ་སྨིན་འབྲས་བུའི་རེ་བ་མེད།
恆行利益眾生事 不執果報異熟果
དེ་བས་ཇི་ལྟར་ཆུང་དུ་ན། མི་སྙན་ལས་ཀྱང་བདག་བསྲུང་བ།
如是極微小事及 不悅耳語自守護
དེ་བཞིན་གཞན་ལ་བསྲུང་སེམས་དང་། སྙིང་རྗེའི་སེམས་ནི་དེ་ལྟར་བྱ།
亦具守護他眾心 慈悲心如是行持
持明仁增塔欽仁波切新譯
持明仁增塔欽 https://chihming8.blogspot.com/

留言

這個網誌中的熱門文章

ཐར་འདོད་རྣམས་ཀྱི་དེད་དཔོན་ཆོས་ཀྱི་བཤེས།། 持明 仁增塔欽 2021.09.05

入菩薩行論 20220311 持明 仁增塔欽 藏傳