《入雄心菩薩行論》第九品 智慧品(三)


བྱང་ཆུབ་སེམས་དཔའི་སྤྱོད་པ་ལ་འཇུག་པ།
《入雄心菩薩行論》
第九品 智慧品
འདས་དང་མ་འོངས་པ་ཡི་སེམས།། བདག་མིན་དེ་ནི་མེད་པའི་ཕྱིར།།
過去心與未來心 此非是我俱無有
འོན་ཏེ་སྐྱེས་སེམས་བཏག་ཡིན་ན།། ཏེ་ཞིག་ན་ཡང་བདག་མེད་དོ།།
然而生心若是我 此者壞滅則我無
དཔེར་ན་ཆུ་ཤིང་སྔོང་པོ་དག།། ཆ་ཤས་ཕྱེ་ན་འགའ་མེད་པ།།
猶如芭蕉樹幹也 剖剝分析無所有
དེ་བཞིན་རྣམ་པར་དཔྱད་པ་ཡིས།། བཙའ་ན་བདག་ཀྱང་ཡང་དག་མིན།།
等同詳盡慧觀以 尋覓我亦非究竟
གལ་ཏེ་སེམས་ཅན་ཡོད་མིན་ན།། སུ་ལ་སྙིང་རྗེ་བྱ་ཞེ་ན།།
倘或眾生無有也 於誰而修慈悲心
འབྲས་བུའི་དོན་དུ་ཁས་བླངས་པའི།། རྨོངས་པས་བརྟགས་པ་གང་ཡིན་པའོ།།
為解脫成果誓諾 愚痴稱號此即是
སེམས་ཅན་མེད་འབྲས་སུ་ཡི་ཡིན།། བདེན་ཏེ་འོན་ཀྱང་རྨོངས་ལས་འདོད།།
有情無有誰得果 承許然由痴所立
སྡུག་བསྔལ་ཉེ་བར་ཞི་དོན་དུ།། འབྲས་བུའི་རྨོངས་པ་བཟློག་མི་བྱ།།
苦速息淨皆為此 果知無明不回遮
སྡུག་བསྔལ་རྒྱུ་ཡི་ང་རྒྱལ་ནི།། བདག་ཏུ་རྨོངས་པས་འཕེལ་བར་འགྱུར།།
痛苦之因傲慢謂 有我愚痴漸轉增
དེ་ལས་ཀྱང་བཟློག་མེད་ཅེ་ན། བདག་མེད་བསྒོམ་པ་མཆོག་ཡིན་ནོ།།
無有回遮如是謂 修禪無我最極要
ལུས་ནི་རྐང་པ་བྱིན་པ་མིན།། བརླ་དང་རྐེད་པའང་ལུས་མ་ཡིན།།
身謂足與腳脛非 股骨腰部亦非身
ལྟོ་དང་རྒྱབ་ཀྱང་ལུས་མིན་ཏེ།། བྲང་དང་དཔུང་པའང་ལུས་མ་ཡིན།།
腹部背部亦非身 胸膛肩臂亦非身
རྩིབ་ལོགས་ལག་པའང་ལུས་མིན་ཏེ།། མཆན་ཁུང་ཕྲག་པའང་ལུས་མ་ཡིན།།
脅與臂膀亦非身 腋窩肩胛亦非身
ནང་ཁྲོལ་རྣམས་ཀྱང་དེ་མིན་ལ།། མགོ་དང་མགྲིན་པའང་ལུས་མིན་ན།།
內臟全般亦非也 頭顱頸項亦非身
འདི་ལ་ལུས་ནི་གང་ཞིག་ཡིན།། གལ་ཏེ་ལུས་འདི་ཐམས་ཅད་ལ།།
此處云何而有身 如若身軀於悉數
ཕྱོགས་རེ་ཡིས་ནི་གནས་གྱུར་ན།། ཆ་རྣམས་ཆ་ལ་གནས་གྱུར་མོད།།
諸支分中存住耶 支分此等自分住
དེ་རང་ཉིད་ནི་གང་ལ་གནས།། གལ་ཏེ་བདག་ཉིད་ཀུན་གྱི་ལུས།།
彼時自身何處在 倘或吾自咸全身
ལག་སོགས་རྣམས་ལ་གནས་ན་ནི།། ལག་སོགས་དེ་དག་ཇི་སྙེད་པ།།
手等支分而存在 如其手等一切數
དེ་སྙེད་ཀྱི་ནི་ལུས་སུ་འགྱུར།། ཕྱི་དང་ནང་ན་ལུས་མེད་ན།།
理應身有同等數 外內之處無有身
ཇི་ལྟར་ལག་སོགས་ལ་ལུས་ཡོད།། ལག་སོགས་རྣམས་ལས་གཞན་མེད་ན།།
云何手等而有身 手等以外無餘物
དེ་ནི་ཇི་ལྟར་ཡོད་པ་ཡིན།། དེས་ན་ལུས་མེད་ལ་སོགས་ལ།།
如是云何轉成有 故而身軀無有等
རྨོངས་པ་ཡིས་ནི་ལུས་བློར་འགྱུར།། དབྱིབས་སུ་བཀོད་པའི་ཁྱད་པར་གྱིས།།
痴引妄想而有身 形狀所成差異故
ཐོ་ཡོར་ལ་ནི་མི་བློ་བཞིན།། ཇི་སྲིད་རྐྱེན་ཚོགས་དེ་སྲིད་དུ།།
造作假物起人想 每每因緣和合時
ལུས་ནི་སྐྱེས་བུ་ལྟར་སྣང་བ།། དེ་བཞིན་ཇི་སྲིད་ལག་སོགས་ལ།།
身謂生者般顯現 等同隨時於手等
དེ་ཡོད་དེ་སྲིད་དེ་ལུས་སྣང་།།
此有時時如身現
དེ་བཞིན་སོར་མོའི་ཚོགས་ཡིན་ཕྱིར།། ལག་པའང་གང་ཞིག་ཡིན་པར་འགྱུར།།
等同指節會聚故 手自體復應為何
དེ་ཡང་ཚིགས་ཀྱི་ཚོགས་ཡིན་ཕྱིར།། ཚིགས་ཀྱང་རང་གི་ཆ་ཕྱེ་བས།།
此乃關節聚合故 關節此等猶可分
ཆ་ཡང་རྡུལ་དུ་ཕྱེ་བས་ཏེ།། རྡུལ་དེའང་ཕྱོགས་ཆའི་དབྱེ་བ་ཡིས།།
支分復剖析為塵 塵亦方位分析以
ཕྱོགས་དབྱེའང་ཆ་ཤས་དང་བྲལ་ཕྱིར།། མཁའ་བཞིན་དེས་ན་རྡུལ་ཡང་མེད།།
方分終究部分離 虛空般之微塵無
དེ་ལྟར་རྨི་ལམ་ལྟ་བུ་ཡི།། གཟུགས་ལ་དཔྱོད་ལྡན་སུ་ཞིག་ཆགས།།
如是猶如夢中境 身軀具慧者孰貪
གང་ཚེ་དེ་ལྟར་ལུས་མེད་པ།། དེ་ཚེ་སྐྱེས་གང་བུད་མེད་གང་།།
彼時若無有身際 男為何者女為誰
སྡུག་བསྔལ་དེ་ཉིད་དུ་ཡོད་ན།། ཅི་སྟེ་རབ་དགའ་ལ་མི་གནོད།།
苦於究竟如實有 何故極樂無損壞
བདེ་ན་མྱ་ངན་གདུང་སོགས་ལ།། ཞིམ་སོགས་ཅི་སྟེ་དགའ་མི་བྱེད།།
歡快之際難苦等 甘美云何不欣喜
སྟོབས་དང་ལྡན་པས་ཟིལ་མནན་ཕྱིར།། གལ་ཏེ་དེ་མྱོང་མ་ཡིན་ན།།
力量強勢壓伏故 倘或無有覺察受
གང་ཞིག་ཉམས་མྱོང་བདག་ཉིད་མིན།། དེ་ན་ཚོར་བ་ཇ་ལྟར་ཡིན།།
何者並非領受性 於此云何說是受
སྡུག་བསྔལ་ཕྲ་མོ་ཉིད་དུ་ཡོད།། འདི་ཡི་རགས་པ་བསལ་མིན་ནམ།།
極微苦性如若俱 粗苦豈非已遣除
དེ་ནི་དེ་ལས་གཞན་དགའ་ཙམ།། ཞེ་ན་ཕྲ་ཉིད་དེ་ཡང་དེའི།།
謂此即為另樂也 如斯細性此應是
གལ་ཏེ་འགལ་རྐྱེན་སྐྱེས་པས་ན།། སྡུག་བསྔལ་སྐྱེས་པ་མིན་ན་ནི།།
假使違緣產生時 苦痛因而無能生
ཚོར་བར་རྟོག་པ་མངོན་ཞེན་ཉིད།། ཡིན་ཞེས་བྱ་བར་གྲུབ་མིན་ནམ།།
唯受之上俱執著 如是其理豈非成
དེ་ཉིད་ཕྱིར་ན་འདི་ཡི་ནི།། གཉེན་པོ་རྣམ་དཔྱོད་འདི་བསྒོམ་སྟེ།།
是故悉為自性故 對治究竟此觀修
རྣམ་བརྟགས་ཞིང་ལས་བྱུང་བ་ཡི།། བསམ་གཏན་རྣལ་འབྱོར་པ་ཡི་ཟས།།
詳實洞察田能生 禪定瑜伽士之食
གལ་ཏེ་དབང་དོན་པར་བཅས་ན།། དེ་དག་གང་དུ་ཕྲད་པར་འགྱུར།།
根與對境若間隙 此些云何能會遇
བར་མེད་ན་ཡང་གཅིག་ཉིད་དེ།། གང་ཞིག་གང་དང་ཕྲད་པར་འགྱུར།།
無有間隙成一體 何者相遇何者也
རྡུལ་ཕྲན་རྡུལ་ཕྲན་ལ་འཇུག་མེད།། དེ་ནི་སྐབས་མེད་མཉམ་པ་ཡིན།།
塵與塵間無融入 此無空隙乃平等
མ་ཞུགས་པ་ལ་འདྲེས་མེད་ཅིང་།། མ་འདྲེས་པ་ལ་ཕྲད་པ་མེད།།
無有融入故無合 不相合一則無遇
ཆ་མེད་པ་ལའང་ཕྲད་པ་ཞེས།། བྱ་བ་ཇི་ལྟར་འཐད་པར་འགྱུར།།
無分亦能觸黏合 如許云何為合理
ཕྲད་པ་དང་ནི་ཆ་མེད་པར།། གལ་ཏེ་མཐོང་ན་བསྟན་པར་གྱིས།།
相遇無方分微塵 倘或見時當示吾
རྣམ་ཤེས་ལུས་མེད་པ་ལ་ནི།། ཕྲད་པ་འཐད་པ་མ་ཡིན་ཉིད།།
心識無有身軀此 相遇乃屬不成立
ཚོགས་པའང་དངོས་པོ་མེད་ཕྱིར་ཏེ།། སྔར་ནི་ཇི་ལྟར་རྣམ་དཔྱད་བཞིན།།
聚合亦無物實故 如前所述究察般
དེ་ལྟར་རེག་པ་ཡོད་མིན་ན།། ཚོར་བ་གང་ལས་འབྱུང་བར་འགྱུར།།
如若觸乃非實有 則受從何而黏觸
ངལ་འདི་ཅི་ཡི་དོན་དུ་ཡིན།། གང་གིས་གང་ལ་གནོད་པར་འགྱུར།།
徒具辛勞有何義 誰堪與誰作損害
གང་ཚེ་ཚོར་པོ་འགའ་མེད་ཅིང་།། ཚོར་བའང་ཡོད་པ་མ་ཡིན་པ།།
此刻能所受無有 領受亦是毋成立
དེ་ཚེ་གནས་སྐབས་འདི་མཐོང་ནས།། སྲེད་པ་ཅི་ཕྱིར་ལྡོག་མི་འགྱུར།།
彼時暫且見此已 受因云何無回遮
མཐོང་བའམ་ནི་རེག་པ་ཡང་།། རྨི་ལམ་སྒྱུ་འདྲའི་བདག་ཉིད་ཀྱིས།།
所見抑或所觸也 如夢虛幻本性者
སེམས་དང་ལྷན་ཅིག་སྐྱེས་པའི་ཕྱིར།། ཚོར་བ་དེ་ཡིས་མཐོང་མ་ཡིན།།
與心齊共俱生故 彼受以此非能見
སྔར་དང་ཕྱི་མར་སྐྱེས་པས་ཀྱང་།། དྲན་པར་འགྱུར་གྱི་མྱོང་མ་ཡིན།།
前或後面產生已 唯是想念非感受
རང་གིས་བདག་ཉིད་མྱོང་མིན་ལ།། གཞན་དག་གིས་ཀྱང་མྱོང་མ་ཡིན།།
自領納自亦非是 其餘亦非能領受
ཚོར་བ་འགའ་ཡང་ཡོད་མིན་ཏེ།། དེས་ན་ཚོར་བ་དེ་ཉིད་མིན།།
任何感受亦無有 故而受亦無自性
དེ་ལྟར་བདག་མེད་ཚོགས་འདི་ལ།། འདི་ཡིས་ཅི་སྟེ་གནོད་པར་བྱ།།
如是無我蘊聚體 以此何能為損害
ཡིད་ནི་དབང་རྣམས་ལ་མི་གནས།། གཟུགས་སོགས་ལ་མིན་བར་ནའང་མིན།།
意謂根種毋存在 色等亦非間亦非
ནང་ཡང་སེམས་མིན་ཕྱི་མིན་ཞིང་།། གཞན་དུ་ཡང་ནི་རྙེད་མ་ཡིན།།
身內非心外亦非 其餘之處尋不著
གང་ཞིག་ལུས་མིན་གཞན་དུ་མིན།། འདྲེས་མིན་ལོགས་སུའང་འགར་མེད་པ།།
孰非身且異身非 身相混非離身非
དེ་ནི་ཅུང་ཟད་མིན་དེའི་ཕྱིར།། སེམས་ཅན་རང་བཞིན་མྱ་ངན་འདས།།
如斯些微亦非故 有情自性乃涅槃
持明仁增塔欽 https://chihming8.blogspot.com/

留言

這個網誌中的熱門文章

ཐར་འདོད་རྣམས་ཀྱི་དེད་དཔོན་ཆོས་ཀྱི་བཤེས།། 持明 仁增塔欽 2021.09.05

入菩薩行論 20220311 持明 仁增塔欽 藏傳